Popular Posts

Saturday 9 February 2013

"...Kita Milik Allah Selamanya.."


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Allahu Akbar..Allah Maha Besar..Segala Puji Bagi Allah..Allah kekuatanku..Allah sandaranku..hanya Allah yang memahami dan mengerti segalanya tentang hati kerdil ini..

Sudah lama benar ruang maya ini dibiarkan tanpa sebarang titipan..kosong tanpa pengisian..tiap kali ingin berbicara, bagaikan terasa ada sesuatu yang tak kesampaian..lalu dibiarkan bicara yang ada berlalu sepi..

"hati ini bahagia..bahagia apabila meraskan segala yang ada adalah kepunyaan Allah swt..Hati &; jiwa ini milik Allah swt.."

Diri ini ingin melangkah tenang..tenang walaupun badai melanda.
Diri ini ingin tetap teguh..seteguh karang di lautan,
Diri ini ingin sentiasa memberikan senyuman,..
Diri ini sentiasa mahu menjadi hamba Allah yang taat..
Sentiasa bersyukur dengan apa sahaja kurniaanNya..
ALLAH..Rabbiku..Kecintaanku..
yang mengerti segalanya tentang diri ini...

24 tahun genap umurku tahun ni terasa baru sekejap rasa baru dilahirkan, , ..diri ini sentiasa bahagia dengan limpahan kasih sayangNya. Allah swt sentiasa mengurniakan kasih sayang buat diri yang kerdil ini...tak pernah kurang, cuma kadang-kala diri ini yang tidak benar2 bersyukur. Banyak khilaf & dosa, namun kasih sayang  Allah swt tetap tak pernah kurang..

Pantas nama Rabbi disebut..mencari hikmah & ketenangan dengan zikirullah.. mencari kekuatan dengan mengingat kembali kisah hidup wanita2 solehah pada zaman Rasulullah saw…
Hati ini milikmu Ya Allah.. Jiwa& kehidupan ini jua milik-Mu Rabbi… Hamba bahagia dengan kecintaan kepada-Mu… Cinta-Mu membuatkan hamba lebih mencintai seluruh kehidupan ini dengan seadanya.. Alhamdulillah…Segala Puji hanya untuk Allah…

Hati & Cinta Kita Milik Allah Selamanya…


No comments:

Post a Comment