Popular Posts

Friday 20 December 2013

Perjuagan kekasih Allah swt...... bermulanya kembara disini...


Perjuagan kekasih Allah swt....



hayatilah liku-liku perjuangan Rasulullah, bukan calang-calang pengorbanan yang dilakukannya. Firman Allah: 
“Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (Cubaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cubaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang yang beriman bersamanya:”Bilakah datangnya pertolongan Allah?” Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat” [Qs Al Baqarah:214] 

Rasulullah, adalah kekasih Allah….beliau diuji dengan bermacam-macam ujian. 
Kita pula umatnya, tidak semestinya/belum tentu kita akan menjadi kekasih Allah…tapi kita berasa senang lenang dengan kehidupan dunia ini….ketawa dan bersuka ria bersama keluarga dan sahabat handai….sedangkan Rasulullah bersusah payah menegakkan Kalimah Allah ini. Kemudian dikalangan kita ada yang mengakui bahawa ahli syurga, melakukan ibadat statik di surau dan masjid….sedangkan Rasulullah kekasih Allah itu luka parah dalam usaha dakwahnya. 

Sebenarnya layak ke kita memasuki syurga nanti…????. Dengan usaha kita semacam ini mampukah kita nanti….?? Sedangkan kemungkaran bermaharajalela dihadapan mata kita…banyak lagi perintah Allah kita tidak dapat laksanakan lagi. 

Berlangsungnya undang-undang sivil. Berlangsungnya Demokrasi, berlangsungnya ekonomi kapitalis, PBB, pendidikan sekular, gejala sosial dan kemaksiatan, pepisahan agama dari kehidupan, pemikiran jumud tentang Islam serta bersikap lemah-berserah kepada keadaan dan mengikuti arus masyarakat yang rosak dan tidak mau menjadi orang yang asing. Tidak mampu bangkit, ditakuti dicela nanti. 
Tiada menghiraukan nasib saudara seIslam yang dipanggang oleh musuh Islam, tiada memikirkan permasalahan umat Islam yang berlaku dalam negara ini maupun diluar negara ini. 

Dengan redhanya, dengan relanya bahkan mempertahankan semua sistem kufur seperti diatas tanpa memahami titik asalnya berasal dari Orang Kafir. 

Marilah kita bersama-sama menegakkan negara Islam seperti mana jalan-jalan yang ditempuhi oleh Rasulullah dan para sahabat. Sepertimana firman Allah yang mengingatkan kita ini: 
“Katakan,”Inilah jalanku , Aku (Rasulullah) dan orang yang mengikutiku mengajak/berdakwah (kalian) kepada Allah dengan hujjah yang nyata. Maha Suci Allah dan aku tidak termasuk orang yang musyrik” [Qs Yusuf;108] 

Sama-samalah kita berazam dan membina keimanan kita….tegakkanlah Daulah Khilafah Minhaj ala Nubuwwah.

No comments:

Post a Comment